Vinovatii fara vina ( ? )

In ultimele zile, in afara de demiterea lui Basescu, pe care nu imi permit sa o comentez, pentru ca politica nu ma pasioneaza la un nivel atat de inalt incat sa imi dau cu parerea, se discuta aprig legat de rezultatele catasrofale de la BAC de la anul acesta. Care mai de care se grabeste sa arunce cu noroi ba in profesori, ba in elevi. Nimeni nu spune de adevarul aflat undeva la mijloc, toti merg pe extreme si asta nu e ok.
Desi nu am foarte multi ani de cand am dat si eu BAC-ul, lucrurile s-au schimbat destul de mult de atunci. De fapt, unele s-au inrautatit si altele s-au svhimbat total. Am prins perioada in care nu totul era pe pile, in care nu puteai sa cumperi chiar orice cu bani, si am avut noroc de cativa profesori care intr-adevar stiau sa ma faca sa iubesc materiile lor si la orele carora ma duceam de drag.  E adevarat ca din cauza faptului ca am stiut de foarte multi ani unde vreau sa dau la facultate, si neavand inclinatie catre materiile reale,   aveam note destul de joase la ele ( intre 5 si 7 , maxim ). Dar ma straduiam si acolo. Cat puteam. Era amestecul de ” vreau sa trec de liceu cu bine ca sa pot ajunge la facultate „, ” omul fara scoala nu face nimic ” si acel sentiment care astazi nu il mai regasesc in multi, si anume respect fata de dascali.  Desi sunt un om poate putin rebel in atitudine, nu am facut niciodata probleme prin scoala nimanui. M-am gandit ca dupa ce ca am materii la care abia ma chinui sa le promovez, daca as mai fi si rebela in fapte, in comportament sau in haine, atunci chiar ca as fi luata la ochi si cu siguranta nu mi-ar fi prea bine.  Cine se uita in catalog la notele mele ramanea cel putin uimit, facand treceri de genul 5 la mate, fizica, chimie, si 10 la romana, engleza, franceza, istorie.
Si stai si te gandesti. A cui este vina pentru rezultatele astea? Este atat de usor sa arunci pisica in curtea altuia si sa te speli pe manute dupa. E o caracteristica a noastra , cred.  Eu cred ca totul devine un cerc vicios. De la profesorii care sunt platiti din ce in ce mai prost, si automat vin cu chef lipsa, continuand cu mass-media, care promoveaza orice mai putin ce trebuie si influenteaza tineretul negativ ( pentru ca da, desi nu multa lume este constienta, rahatul ala de TV are o putere mare, mai ales cand i se permite ) si terminand cu elevii care efectiv s-au trezit intr-o lume defecta si sunt inconjurati de voci care le spun cum era pe alte vremuri si ei raman contrariati si confuzi.
Libertatea pentru care multi au murit in 89 , astazi devine un instrument atat de periculos , mai ales cand mainile celor pe care a incaput au inteles-o gresit. Nu cred ca lumea a vrut libertate ca sa iasa in cluburi de 2 lei, sa sparga munti de bani fara rost pe produse care inainte nu le puteau nici visa. Libertatea pe care ei au dorit-o pentru noi insemna de fapt libertatea de a cunoaste, de a invata, de a vedea lumea in culori, nu doar cu ochelarii de cal impusi de altii fara drept de apel.
Ceea ce putini inteleg este ca viata o ai asa cum ti-o faci.  De ce exista rahaturi? Pentru ca voi, cei tineri si in putere sa schimbati asta, le permiteti sa existe. Daca nu ati mai tolera sa va fie servite porcarii pe tava, ei nu ar mai avea incotro. Dar cata vreme prostia face bani, lucrurile vor ramane asa. Tinerii nu sunt prosti, pur si simplu cred ca habar nu au ca se poate si altfel si se complac in ceea ce au deja, crezand ca asa este normal sa fie.
Dar cine le da exemplu dragii mei? Primari analfabeti? Preoti curvari? Profesori violatori? Angajatori care cunosc doar nepotism ?
Inainte sa cereti lume perfecta, intrebati-va ce ati facut ca ea sa fie asa. Toti avem o vina pentru ce se intampla in tara asta.
Romania este o tara imputita, nu-i asa? Asta o zic cei care arunca tot pe strada, ca intr-o pubela si aia care au scrumiere in masini de design ca ei tot pe geam scrumeaza. Asta este doar un exemplu mult prea mic. Dar CONTEAZA si se aduna la restul!

Concluzia? Toti sa plangem rezultatele astea ca nu sunt doar ale lor, ci nimic altceva decat o oglinda a ceea ce a ajuns cuvantul „om” ! Nu, nu rusine aluia sau celuilalt…RUSINE NOUA, TUTUROR!


4 responses to “Vinovatii fara vina ( ? )

  • Marci

    Problemele astea au radacini adanci si asa cum tu spui lucurilor pe nume, asa si eu…asa si altii….na si? Unde-i macar o parte din rezolvare? Sunt multe discutat, tu ai punctat ideile generale destul de bine….dar de ce te opresti aici? Care-i aportul tau, picatura aia intr-un ocean…la schimbare? Crezi ca e destul sa dai exemplu? Sau sa fii exemplu? Nu-s de acord cu violenta, dar acum mi-am amintit de o faza dintr-un film care includea urmatoarea propozitie: Kill them all!

  • Marci

    Daca exista un aport si nu te opresti la nivelul teoriei, pe care o cunosc cei mai multi, dar care e capatul final al liniei tot pentru cei mai multi, tot respectul ! Nu ti-am cerut explicatii, nu trebuie sa scrii nimic despre contributia ta.Ideea era alta si sper c-ai inteles-o.

  • Marci

    Ah…si inca ceva! De ce uneori ne impotmolim si credem ca-s laude daca vorbim de contributiile noastre, fie ele si foarte mici? Exista oameni care deschid ochii altor oameni discutand despre ceea ce ar trebui facut. O societate implica multi oameni, iar de unul singur sau cand sunt foarte putini, nu se poate realiza mare lucru.

Ai ceva de spus?

