Se barfeste pe Facebook

Post-ul care va urma, l-am scris pe Facebook acum ceva timp si a avut ceva succes. Asadar, vi-l impartasesc si voua, aici🙂

Dumnezeu este in Grecia si in Romania nu mai exista romani

Niciodata nu am fost de acord cu ideea : Biserica este casa Domnului. Sunt de parere ca adevarata casa a Lui este sufletul omului si refuz sa cred ca rugaciunile mele nu sunt ascultate decat daca sunt rostite intr-o cladire anume.

De ce spun atunci ca Dumnezeu este in Grecia si nu pretutindeni?

Am multe motive, dar poate cel mai important ar fi acela ca in Grecia, in Bisericile pe care le-am vizitat, am simtit atmosfera , credinta si prezenta Lui asa cum nicaieri aici in Romania nu am simtit-o. Si toate astea se datoreaza oamenilor de acolo, pentru care credinta nu este in regim part-time cum este in cazul multora de aici.

Pe durata mini vacantei mele in Grecia mi-am facut cativa amici de acolo ( nascuti si crescuti acolo ). Acesti oameni m-au impresionat prin gandirea lor, comportamentul lor fata de un strain atat de diferit de al romanilor.

Am cunoscut oameni care mergeau la biserica pentru simplul fapt ca doreau sa aprinda o lumanare si sa multumeasca Celui De Sus pentru ce au… atitudine atat de rar intalnita de mine la „credinciosii de duminica” din tara mea. Am stat de vorba cu un preot destul de inaintat in varsta care ma vazuse ca luasem cateva lumanari si scosesem bani sa le achit si dezorientata de faptul ca nu gaseam pe nimeni care sa imi ia banii, a venit la mine si a intrat in vorba. Mi s-a adresat direct in engleza spunandu-mi ca sigur trebuie sa fiu turista. L-am intrebat cum si-a dat seama de asta si zambind mi-a spus pe tonul cel mai cald pe care l-am auzit vreodata , ca daca eram de aici ( din Grecia ) as fi stiut ca lumanarile nu se platesc…treaba care sincer m-a impresionat, nu pentru ideea in sine ci pentru bucuria sufleteasca pe care am avut-o constatand ca nu toate popoarele vad in biserica o simpla afacere si atat, ca poporul meu.

Acest preot a fost singurul care dupa ce mi-a ascultat parerile despre religie, biserica, preoti in general, nu a tinut mortis sa ma contrazica sau sa se scandalizeze , sau mai rau sa ma faca satanista , cum au facut-o altii.

In locul la toate astea, mi-a spus ca imi apreciaza sinceritatea , sfatuindu-ma sa raman mereu asa indiferent de ce spun altii, oricine ar fi altii. A fost singurul preot care mi-a spus ca decat sa intru in biserica sa pup 100 de icoane care nu inseamna nimic pentru mine, sau sa tin icoane in casa pe post de tablouri, mai bine mi-as face uneori timp pentru o discutie cu Dumnezeu, din suflet, oriunde m-as afla, pentru ca El ma va asculta indiferent ca sunt pe un camp uitat de lume sau intr-o biserica.

Legat de preoti , i-am spus ca nu sunt de acord cu spovedania, ca nu mi se pare normal ca un simplu om de rand sa imi eticheteze, contorizeze pacatele si cu atat mai putin sa mi le ierte,am insistat pe faptul ca numai Dumnezeu are dreptul de a imi ierta sau nu pacatele si sa ma judece. Ma asteptam sa aiba o reactie urata si sa inceapa sa imi tina diverse teorii… dar nu a fost asa… mi-a spus la fel de bland ca imi respecta parerea si ca atata timp cat ceea ce fac nu vine din suflet sa nu o fac.

De ce in tara mea nu exista astfel de preoti, stau si ma intreb???

Cu siguranta peste tot exista bine si rau, dar oamenii care sa te faca sa vezi raul intr-o lumina mai buna, sunt extrem de rari.

Ziua aceea a fost singura din viata mea in care am putut spune ca am mers in biserica din suflet simtindu-ma mai aproape de Dumnezu ca niciodata.

Am plecat din Grecia cu regret si rusine in suflet. Amicii mei m-au plimbat si mi-au prezentat tara lor cu o dragoste pe care nu cred ca am mai intanit-o pana atunci, chiar si cand vorbeau despre lucrururile mai putin ok de care se loveste tara lor, modul demn si sufletul pus in fiecare cuvant m-au facut sa las capul plecat stiind cum ne prezentam noi tara asta superba , mai precis lipsa de mandrie nationala, lipsa de cultura si a omenirii in general.

M-am convins ca pentru Roamnia , cuvantul turism este inexistent si ca ceea ce practicam noi este de fapt bataie de joc. Nu stim decat sa aratam ce avem mai urat, mai vulgar si sa plangem dupa frumusetile altor tari.

Eu imi iubesc tara si o vad ca fiind cea mai frumoasa, ca istorie, ca geografie, imi iubesc limba dar cand vine vorba despre oamenii de aici, nu pot decat sa ma rusinez.

Romania inseamna mai mult decat tiganie, coruptie, Dracula, dragi romani! Vorbiti-le strainilor despre oamenii care au luptat pentru ca noi, astazi , sa fim o tara libera , aratati-le locurile cu adevarat importante , nu cluburile si barurile caracterizeaza o tara.

Pretentiile mele sunt cam mari, mai ales in conditiile in care pentru majoritatea ,monumentele istorice sunt niste simple pietre pe care pot sta la o adica ,alaturi de o punga de seminte si multa barfa. De istorie nici nu are sens sa mai discut, se merge pe principiul a fost, a trecut, nu mai conteaza.

Conteaza…prezentul nu exista fara trecut…


Ai ceva de spus?

