Sunt geloasa deci iubesc?!

„Daca nu simti gelozie, inseamna ca nu iubesti cu adevarat”

Am auzit propozitia asta de mii de ori, sub toate formele , de la femei mai des, de la barbati mai rar. Asa sa fie insa? 

Iata ce cred eu. Cred ca gelozia este o MARE TAMPENIE.  De ce? Hmm pai sa vedem:
Daca cineva , barbat sau femeie, are cumva impresia ca persoana iubita ii va ramane alaturi in mod garantat din cauza vreunui motiv oarecare, se inseala.  Daca un om nu doreste sa stea langa alt om, efectiv nu va sta! Incetati sa credeti ca o casa, o familie, un copil sau mai multi va asigura viitorul langa cel iubit.  Personal, nu suport gelozia si tot ce implica ea. Mi se pare o pierdere de timp si o sursa de stres care nu are ce cauta in viata mea. Decat sa stau sa controlez telefonul iubitului meu, calculatorul, sa fiu mereu cu gura pe el, sa il banui non-stop, prefer sa ma concentrez pe relatia noastra. Sa am grija ca din partea mea sa nu existe nicio problema, sa ma implic total, sa il surprind cu cate un gest dragut , sa nu las rutina sa intervina, pentru ca si eu la randul meu o detest si in general sa fac lucrurile sa mearga. Vreau sa cred ca daca este ceva de spus, mi se va spune, nu e nevoie sa stau eu sa iau la puricat persoana de langa mine, cu cine vorbeste, cu cine iese, cine il suna, de ce il suna, de ce nu mi-a trimis 100 de mesaje pe zi, de ce miroase nu stiu cum…Multe cupluri inteleg prin o relatie serioasa renuntarea la viata proprie, la familie, prieteni, obiceuiri dragi lor si toate astea nu le vad ca fiind ceva firesc.  In locul clasicelor inele, multi ar trebui sa isi puna cate o zgarda si o lesa, cred ca i-ar reprezenta mult mai bine. Dragostea nu inseamna cat de tare poti sa strangi cu usa un om, cat de mult il poti depriva de drepturile lui , cat de mult il poti schimba. Dragostea inseamna cat de mult iti dai silinta sa fie totul ok , cat de deschis esti fata de partener, cum reusesti sa comunici cu el si ceea ce reusiti sa construiti ca si cuplu, reusind insa sa va pastrati individualitatea . Trebuie inteles odata pentru totdeauna ca omul s-a nascut liber si asa este normal sa ramana. Relatia va ramane valabila atata timp cat amandoi vor dori asta, cand unul nu mai vrea, pur si simplu va pleca. Chiar daca poate vina nu i-a apartinut celuilalt, chiar avand 50 de ani impreuna si 20 de copii. Nimic nu garanteaza prezenta cuiva in vietile noastre si orbiti de egoism, uneori uitam sa ne bucuram de clipele petrecute cu cineva si preferam sa inventam diverse metode care , credem noi, ar obliga persoana respectiva sa ne stea alaturi.  Normal ca nimanui nu ii place sa imparta dragostea partenerului. Sunt o fire extrem de posesiva, dar spre diferenta de alte femei, manifest posesivitatea prin fapte concrete care arata sentimentele pe care i le port unui barbat. Nu cred ca am energia necesara sa fiu geloasa. Am energia sa iubesc si sa ma las iubita, am energia necesara sa fac un om sa se simta dorit in viata mea, sa am grija de el, sa il fac fericit atat cat pot , sa il ascult cand are nevoie, sa ii fiu alaturi. Dupa toate astea, se presupune sa am timp si pentru mirositul camasilor de parfumuri straine???  EU NU AM!


4 responses to “Sunt geloasa deci iubesc?!

Ai ceva de spus?

